Fluktuácia realitných maklérov

25.11.2015
Sme realitná kancelária AB Contact sídliaca v Piešťanoch a s fluktuáciou realitných maklérov máme za posledné dva roky rôzne skúsenosti. Nájsť človeka s nadšením nie je problém a preto sme sa na cestu rozširovania a posilnenia nášho realitného tímu dali. No, vložený čas a energia sa nám nevrátila tak ako sme si predstavovali. Makléri po 4-8 mesiacoch našu kanceláriu opustili. Niektorí s vedomím, že to nie je to, čo si predstavovali a obzerajú sa po inej profesii. A niektorí s vedomím, že ak pokračovať v tejto profesii budú, tak pod inými krídlami. Upozorňujeme však, že my prikladáme veľký dôraz na systém chodu realitnej kancelárie, máme svoje interné postupy , manuály a smernice, ktoré je nutné dodržiavať, zachovať disciplínu a správny smer. Chceme byť totiž profesionáli!

Prichádzajúci záujemcovia o post realitného makléra nemajú predstavu, čo všetko ich čaká. Nie je to len ísť ukázať nehnuteľnosť alebo úspešne nabrať do ponuky novú nehnuteľnosť, to by hádam zvládol aj môj 15 ročný syn.

Komunikácia je na prvom mieste! Ide o prácu s ľuďmi a tá musí byť na úrovni. Maklér musí byť komunikatívne vyspelý a mať záujem klientov počúvať, hľadať riešenia, vedieť ich správne navrhnúť, prezentovať. Ide o slušné a seriózne správanie a vystupovanie. Komunikujete s predávajúcimi, kupujúcimi, advokátmi, bankami, znalcami, geodetmi, úradníkmi... Keď komunikácia nefunguje správne, tak ani činnosť makléra nebude efektívna a narobí viac škody ako úžitku! Ak človek tento dar má, ostatné sa naučí veľmi rýchlo. A aj keď správny maklér je viac v teréne ako v kancelárií, musí hravo a zručne zvládnuť efektívne pracovať aj s počítačom.

Maklér musí vedieť zvládnuť náporové situácie (sú dni, kedy telefón zazvoní aj 70-krát). Niekedy je klient bezradný a potrebuje poradiť, pomôcť, získať informácie, nasmerovať, utvrdiť a nevie na koho sa má obrátiť. Musí vedieť pracovať v tíme, byť ambiciózny, mať chuť sa stále učiť nové veci, mať stanovené ciele a svoju pracovnú disciplínu a tempo.

Ak makléra už neuspokojuje pracovať v pôvodnej realitnej kancelárií a chce ísť vlastnou cestou, musí poriadne zabrať - vybudovať si svoju kanceláriu, zabezpečovať jej chod, nájsť ľudí do svojho teamu ale hlavne prežiť na trhu.

Cieľom každej firmy je mať kvalitný a profesionálny tím zodpovedných ľudí, čo spôsobuje, že fluktuácia v našom realitnom biznise nemá klesajúcu tendenciu. Treba si ale uvedomiť, že nie vyššie ohodnotenie znamená úspech. Úspech je pracovať s láskou, poctivo a zodpovedne a za sebou ťahať dlhú reťaz spokojných klientov v kvalitnom zázemí.

Marcela Bartovicová,

Autorka je konateľkou a maklérkou v realitnej kancelárii AB Contact, Piešťany

Realitné kancelárie, vybudujme si svoj portál!

Nepotrebujeme od vás peniaze, dokonca nemusíte byť ani členom ZRKS, stačí ak si osvojíte myšlienku, že realitné kancelárie by mali mať svoj vlastný realitný portál, kde sú ceny inzercie garantované v stanovách. Prestaneme byť závislí na dobrej vôli komerčných portálov s nestabilnou cenovou politikou a obmedzeniami v exportoch.

Chcem pomôcť!

Prečítajte si novinky z realitného sveta