KONFERENCIA ZRKS: Online priestor je pre realitné kancelárie kľúčový

29.10.2019
„Ľudia sú stále na internete a sociálnych sieťach. Ak chceme predávať, musíme tam byť viditeľní aj my.“ Toto je hlavné posolstvo z októbrovej konferencie ZRKS, ktorej lákadlami boli prednášky o digitálnom marketingu a spravovaní sociálnych sietí.

Profesionálny Google Partners Trainer Martin Volek priblížil fungovanie vyhľadávania na internete a realitným kanceláriám prezradil hneď niekoľko spôsobov ako sa dostať na vyššie priečky vo vyhľadávaní a ako sa svojim klientom zdravo pripomínať. Facebook, Youtube aj Instagram sa neustále vyvíjajú a držať krok v prezentácii na sociálnych sieťach je čoraz náročnejšie. Aj preto viaceré spoločnosti nechávajú správu sociálnych sietí na odborníkov, rovnako ako aj správu internetových kampaní. „Kedysi som internetové kampane robil v našej realitnej kancelárii ja, ale stratil som tým toľko času a nervov. Oplatí sa to presunúť na agentúru. Sociálnym sieťam sa však venujem vo firme ja,“ prezradil stratégiu prezident ZRKS Matej Kucharič. Aj preto, že správa internetových reklamných kampaní je časovo i finančne náročná, spolupracuje ZRKS na projekte Cielenej reklamy s profesionálnou agentúrou – realitné kancelárie platia iba za zobrazenia a interakcie, poplatky agentúre sú nákladmi združenia.

Predseda ZRKS Marek Šubrt predstavil účastníkom nové logo portálu ZoznamRealit.Sk, ktorého v blízkej dobe čaká redizajn, aby bol modernejší, prehľadnejší a získal ešte viac používateľov. V súčasnosti totiž láme rekordy v návštevnosti. „V septembri 2019 sme zaznamenali vyše 300-tisíc unikátnych návštev, čo je najviac v histórii. Vysoká návštevnosť prináša inzerentom odozvu na svoje ponuky, ktorá v kombinácii s nízkym počtom ponúk znamená vysokú efektivitu inzercie,“ ozrejmil M. Šubrt.

Na záver zakladajúci člen ZRKS Jozef Nosáľ moderoval diskusiu o fungovaní realitných kancelárií a majitelia sa mali možnosť vyjadriť k jednoosobkám, zamestnávaniu i fungovaniu spolupracovníkov a maklérov. Všetci sa zhodli na tom, že by uvítali registráciu realitných odborníkov, podobne ako je to v segmente finančných poradcov, aby sa trh očistil od realitných amatérov a zvýšila by sa tým dôveryhodnosť realitných maklérov. „Bolo nám cťou byť opäť v skvelej spoločnosti realitných kancelárií a maklérov zo ZRKS. Vymenili sme si cenné rady a aktuálne poznatky z trhu realít. Zároveň vďaka odborným prednáškam týkajúcich sa maximálne aktuálnych tém aj nášho biznisu – online marketing - sme získali nové informácie aj v tomto smere. A to celé sme si užili v krásnom prostredí rezortu Salamandra. Príjemné, užitočné, povzbudzujúce. Ďakujeme,“ uviedla za realitnú kanceláriu Liviante Alexandra Smolejová. „Touto cestou by som sa chcela veľmi pekne poďakovať ZRKS za perfektné zorganizovanie konferencie 2019 v rezorte Salamandra. Témy konferencie boli výstižné, zábavné a naplňujúce, je už na nás ako sa s nimi popasujeme a zavedieme do praxe. Bolo veľmi príjemné sa opäť stretnúť s kolegami z branže na jednej pôde a podeliť sa o svoje poznatky a skúsenosti, ako aj spoznať nových kolegov pri príjemnom spoločenskom posedení. Už teraz sa teším na stretnutie o rok,“ dodala Danica Tomašových z realitnej kancelárie TOREA.

Realitné kancelárie, vybudujme si svoj portál!

Nepotrebujeme od vás peniaze, dokonca nemusíte byť ani členom ZRKS, stačí ak si osvojíte myšlienku, že realitné kancelárie by mali mať svoj vlastný realitný portál, kde sú ceny inzercie garantované v stanovách. Prestaneme byť závislí na dobrej vôli komerčných portálov s nestabilnou cenovou politikou a obmedzeniami v exportoch.

Chcem pomôcť!

Prečítajte si novinky z realitného sveta